Translate

torsdag den 15. april 2010

De sidste dage i Toronto

Så er det vist på tide at jeg får skrevet om de sidste dage vi havde i Toronto!!
Søndagmorgen var der selvfølgelig Gudstjeneste i den danske kirke på programmet! Jeg tror at Gustav nød at være til gudstjeneste istedet for selv at stå for den! Efter gudstjenesten var der kaffe i kælderen og kirken har et lille udsalg af danske varer så vi fik lige fyldt sliklageret lidt op! Så nu kan vi måske klare os indtil min søster kommer i juni.
Søndag havde vi heldigvis dejligt vejr og vi havde bestemt at vi skulle en tur ud på Toronto Island og at vi ville medbringe en picnic, så vi tog lige en tur omkring luksussupermarkedet i Toronto! Hold op hvor var det lækkert! - de havde en kæmpe osteafdeling og deres brød var fantastisk. Selv grøntsagerne var lagt i orden og i mønster - helt vildt!
For at komme ud til Toronto island skal man med en lille færge som tager ca. 10 min og når man så er på øen er det som at være et helt andet sted! Toronto Island er næsten bilfri og det er der sommerhusene ligger. Men man kan ikke købe hus derovre, de går i arv i familien eller man står på venteliste for at blive den næste familie! Dette gør at husene er meget forskellige - nogle er gennemrenoverede og har smukke haver og andre er små og tilgroede. Fra øen har man den mest fantastiske udsigt ind over byen!


Picnic i det grønne!












Udsigt ind over Toronto - læg mærke til det høje tårn! - Det er der vi skal hen næst!








Et af de charmerende huse på øen!

Efter turen til øen var det tid for Gustav og mig at tage en tur op i Torontos største seværdighed CN tower!
Tårnet som var færdig i 76 har omkring 2 millioner besøgende hvert år. Det er den højeste fritstående struktur i verdenen med sine 1815 fod. Heldigvis forgår det hele med elevator! Ingen havde dog fortalt mig at det er elevatorer med glasvægge og glasruder i gulvet!!!! - Føj for en tur alle 113 etager (346 m)! Deroppe er der så også et afsnit med glasgulv som man kan komme ud at stå på. Jeg kom ikke tættere end en ½ meter men Gustav var ude at stå på det. Og ja der er en ret god udsigt ud over byen og søen! 
Vi havde selvfølgelig booket en tur op i skypod som er 100 m højere oppe!  - Jeg kom aldrig ud deroppe! - Jeg valgte at blive ved elevatoren. Der var bare for langt ned men Gustav nød det! Jeg var glad da vi var nede igen! Efter endnu en tur med rædselselevatoren!

Udsigt ud over byen

Gustav på glasgulvet


Lettet over igen at være i nede!


   CN Tower!          



Ingen kommentarer:

Send en kommentar